Noua Skoda Fabia a intrat în producție. Cel mai accesibil model din oferta companiei iese de pe linia de asamblare a uzinei din Mlada Boleslav.
Ca și modelele Scala și Kamiq, noua Skoda Fabia are la bază platform MQB-A0 pe care Grupul Volkswagen a dezvoltat-o special pentru modelele de clasă mică. Arhitectura îi aduce o cabină mai spațioasă, motoare noi și un nivel de siguranță superior. Cei de la Skoda susțin chiar că este cel mai spațios model din segmentul său.
Noua generație, cea de-a patra, continuă o poveste de succes începută în urmă cu 22 de ani. De atunci, peste 4,5 milioane de clienți au comandat un exemplar. Fabia a devenit astfel al doilea cel mai popular model al companiei după Octavia.
Skoda a investit 110 milioane de euro pentru modernizarea liniilor de asamblare de la uzina Mlada Boleslav, pentru a oferi automobile la cel mai înalt nivel.
“Startul producției este mereu un moment special pentru care ne pregătim cu multă meticulozitate. Sărbătorim astăzi startul oficial al producției noii Fabia. Am investit în total 110 milioane de euro în modernizarea centrului, dar și în automatizarea procesului de producție. Astăzi culegem roadele. Este grozav să vedem cum totul funcționează impecabil”, declară Michael Oeljeklaus, membru al Consiliului pentru Producție și Logistică de la Skoda.
Noul hatchback de la Skoda măsoară 4.108 milimetri în lungime și 1.780 de milimetri în lățime. Portbagajul său a crescut cu 50 de litri până la 380 de litri.
Gama de motorizare exclude posibilitatea comandării modelului cu un propulsor diesel. Se regăsesc acolo versiuni între 65 și 150 de cai putere. Versiunea entry-level are motor de 1.0 litru cu trei cilindri. Același motor poate fi comandat și cu 80 de cai putere.
Un propulsor 1.0 TSI vine cu 95 de cai putere sau 110 cai putere.
Vârful de gamă este Skoda Fabia 1.5 TSI cu 150 de cai putere și transmisie automată DSG.